Godisgodisgodisgodis

Usch vad jag är godissugen! Allra helst skulle jag vilja ha en alldeles färsk King Size Tupla, mjuk och saftig. Men det finns ett inte alldeles obetydligt problem: Att jag just nu godisstrejkar. Så vad gör man då? Bryter strejken eller biter i det sura äpplet och låter bli att köpa godis?

En kaffe måste jag i alla fall få i mig snarast, orken för dagen börjar vara på upphällningen.

/H

7 tankar om “Godisgodisgodisgodis

  1. Hurra, fler i längta-efter-Tupla-träsket! 🙂 The more the merrier. Jag godisstrejkar för att jag åt så jättemycket godis under sommaren och hösten att jag tyckte det fick vara nog. Och jag har mycket lättare att sluta helt än att minska mängden.

  2. Aha. Har du en viss tid du ska godisstrejka eller bara tills vidare!

    P.S. Jag äter annan choko istället. Behöver energi om jag ska orka städa.

  3. Jag har inte satt någon tidsplan, så än så länge är det nog tillsvidare. Men det brukar inte fungera med godisstrejk runt julen i alla fall, så om strejken inte har tagit slut förr så tar den slut då. Och jag har inte absolut totalförbud, jag tackar t.ex inte nej om någon kollega bjuder på godis på jobbet, för det känns lite ohyfsat.

  4. Med tanke på intresseklubben som säkert redan antecknat febrilt så här långt vill jag bara nämna att det inte blev någon King Size Tupla, eller något annat godis heller, för den delen. Men kaffet var verkligen nödvändigt!

Lämna en kommentar