Språkförbistring och stress

I dag fick jag se det här när jag gick in på mitt konto här på WordPress: ”You registered on WordPress.com 1 year ago! Tack för att du använder WordPress.com. Fortsätt skriva bra inlägg!

Das ist kunnon språkförbistring right there 😀 Dessutom vill jag påstå att frasen fortsätt skriva bra inlägg känns lite mal placé. För att kunna fortsätta skriva bra inlägg måste man väl ha skrivit bra inlägg till att börja med, eller hur?

I går kunde jag konstatera att det nog måste vara alltför stressigt på jobbet om man mitt under den stressigaste stunden märker att man har hjärtklappning. Jag kan inte ens uttrycka i ord hur skönt det ska bli med helg efter veckans jobb.

Så, happy WordPress anniversary på mig, nu får det räcka med klagosången för den här gången.

/H

Det här måste vara första gången jag har klämt in fem språk i ett och samma inlägg.

2 tankar om “Språkförbistring och stress

Lämna en kommentar